DISLEXIA-DISCALCULIA-DISGRAFIA-DISORTOGRAFIA=NEURODIVERSITATE

vineri, 25 martie 2016

NOI SUNTEM DISLEXICI SI NE BUCURAM DE LEGEA 6/2016



                                                               

Buna seara! Ma numesc Ioana Pal din Oradea si am 38 de ani.
Impreuna cu doamna Angela Ioan,presedintele asociatiei pentru copii dislexici din Bucuresti si doamna Eva Bartok-presedintele asociatiei pentru copii dislexici din Tg Mures,administrez acest blog care are scopul de a informa coresct asupra DISLEXIEI,DISGRAFIEI,DISORTOGRAFIEI SI DISCALCULIEI (adica Tulburari Specifice de Invatare)-


                 Sunt casatorita si am 2 copii, Eduard de 18 ani si 

Riccardo de 10 ani. In urma cu 15 ani, impreuna cu familia, am plecat 

in Italia, unde, in 27 iunie 2005, s-a nascut Riccardo. Riccardo s-a 

nascut sanatos, crestea si se dezvolta perfect. Pe la varsta de 1 an si 

jumatate a inceput sa vorbeasca, dar vorbea pe silabe (a-pa,maaaa—

ma ).Pe masura ce crestea am observat ca pentru a se exprima nu 

folosea mai mult de 3 cuvinte si acelea scurte si simple, intr-o singura 

propozitie. Cand ii ceream eu sa faca ceva, de ex: Riccardo, du te rog in camera mingea, el 

lua mingea si se uita la mine. Precizez ca in momentul respectiv nu imi dadusem seama, ci 

doar dupa ani de zile, re-parcurgand toate etapele. Bineinteles ca ziceam si eu, ba ca nu ma 

asculta ca e un mic smecheras, ba ca e prea alintat. in fine.. Am inceput sa-mi pun 

probleme, cand, pe la varsta de 4 ani, nu dorea sa coloreze in carticele, iar daca o facea, 

folosea mereu culori inchise. In carticelele unde trebuia sa reproduca alfabetul ,numere si 

litere simple, el le scria foarte foarte urat chiar indescifrabil si multe erau facute ca in 

oglinda..
Incepuse sa mearga la gradinita, unde am descoperit ca il deranja galagia, 

confuzia care des se creaza unde sunt grupuri de copii si sarcinile pe care i le 

dadeau doamnele educatoare nu reusea sa le duca la bun sfarsit...de exemplu 

regulile jocurilor...doamnele ii spuneau ca el trebuie sa faca sau sa spuna un 

anume lucru dar el..pauza..se uita si isi punea mainile pe urechi deranjat si 

frustrat .

      La servici,mereu eram sunata si chemata sa il iau acasa de la gradinita ca 

vomita sau il doare burtica si bineinteles ca asta 

compromitea putin situatia la serviciu si am hotarat 

sa chem in ajutor pe mama … Am facut si analize 

medicale care toate au iesit bune.. In clasa intai au 

inceput problemele mai mari..Nu reusea sa tina 

pasul deloc! Invatatoarea ma chema des la scoala si 

imi spunea ca trebuie sa mai exersam acasa cu el si tot felul de sfaturi. Eu imi 

vedeam copilul ca sufera, ma regaseam in dificultatile lui amintindu-mi ca si eu 

uram scoala si nu imi explicam de ce alti copii inteleg ce spune invatatoarea dar 

eu,ba! Aveam o caligrafie frumoasa, deci nu eram si disgrafica sau 

disortografica ci doar dislexica si discalculica (am aflat mai tarziu)…si totusi, nu 

stiam cum sa il ajut . Avea caiet mare, studentesc si pentru a scrie data, doar 

data, folosea 2 randuri!! A terminat clasa intai cu chiu si cu vai …


















Hotarasem sa il mutam la o alta scoala, gandindu-ne ca poate se va schimba..dar nu, nimic..tot mai rau..Atunci,am inceput sa fac cercetari...Aflasem despre tulburarile specifice de invatare si am inceput sa studiez mult si sa fac cercetari. Incepusem sa aplic acasa metode pe care le gaseam pe internet si multe le inventam eu, adaptate pentru el. La inceputul clasei a treia, am inceput sa mergem la un psiholog specializat in tulburari specifice de invatare ,care, timp de cateva luni l-a supus unor teste specifice pentru evaluarea dislexiei, disgrafiei si disortografiei. Discalculia se poate evalua doar la sfarsitul clasei a treia. Am sa va atasez rezultatul tradus in limba romana. Sunt specificate TOATE testele care i s-au facut. Intre timp,cu acordul psihologului,am continuat sa lucrez eu cu copilul acasa, ajungand la concluzia ca ma autoeducasem pe tema asta suficient incat sa ofer sprijinul necesar. Am respirat mai usor in momentul in care psihologul a trimis instiintare la scoala, specificand ca Riccardo este diagnosticat ca fiind dislexic,disgrafic si disortografic , adica Tulburari Specifice de Invatare si ca se va prezenta la scoala pentru intocmirea unui plan didactic personalizat.PDP in conformitate cu legea italiana specifica pentru dislexie, legea no. 170.

Aici diagnosticul :

Diagnostic

Evaluarea psicologica a lui Riccardo evidentiaza un profil al personalitatii adecvat varstei sale

 atat pe plan afectiv/emotional cat si comportamental. Sunt absente situatii de dezavantaj 

socio-cultural si de inadecvata instruire scolara.Mai mult decat atat,din analizarea, studierea 

comportamentului si a prestatiilor pacientului, efectuate de catre subsemnatul si de catre 

medicul pediatru Dr. Gian Luca Prati, sunt excluse deficientele senzoriale(auz – vaz) si 

sindromi neurologici.Totodata se retrimite pentru o evaluare obiectiva , pentru excluderea 

definitiva a acestor deficiente.

Din punct de vedere cognitiv,ca urmare a testelor administrate, Riccardo 

evidentiaza un nivel intelectual normal cu I.Q.= 100. Testele 

specifice 

pentru evacuarea dislexiei si a disortografiei evidentiaza o disociere intre 

prestatiile cu termen de precizie/acuratete si cele cu termen de citire.

Un cadru de acest gen este compatibil cu un diagnostic de Tulburare 

Specifica de Invatare, clasificabil cu codul F.81.0 dupa ICD10. 

Intr-adevar,Riccardo mentine o conversatie grafemo/fonema 

corecta,mentinand nivele de precizie satisfacatoare si pe alocuri 

mai presus decat media. In schimb rezulta deficitare atat prestatiile 

evaluate in termeni de precizie /acuratete la probele cu cuvinte 

omofone,cat si prestatiile evaluate in termeni de viteza a scris – cititului 

in toate probele administrate.

Parma,20/2/2014

Riccardo , pe baza acestui test, in care i s-au exlus orice fel de disabilitate 

psihica,fizica sau senzoriala, s-au exlus toate tipurile de deficienta ,ba 

dimpotriva ,testul I:Q este = 100 si in anumite teste depasea acest nivel, am 

obtinut dreptul conform legii italiene pentru dislexie, no 170, la instrumente 

compensative si dispensative,pe care am sa vi le descriu mai jos :

Instrumente compensative: ( avea dreptul sa foloseasca la scoala si acasa)

COMPUTER CU:
-control sintaxelor
-control ortografic
-citirea textului prin programe speciale (sintesi vocale)
DREPTUL SA AIBA PE BANCA SI:
-tabel cu : lunile anului,anotimpuri,alfabetul
-tabel cu: masuri (m,km,l,cm,etc)
.-tabel cu:formule geometrice
-tabel pitagoreic cu tabla inmultirii
-calculator (clasica socotitoare de birou)
-aparat ptr.inregistrare audio sau aparat mp3 (cu casti)
-vocabular multimedial(digital,pe tableta sau comp.)
-carti si manuale audio
-texte reduse prin cd-rom
-Scaner si Internet

INSTRUMENTE DISPENSATIVE (SCUTIRI):

-cititul cu voce tare
- scrisul dupa dictare
- folosirea vocabularului format clasic (tip carte)
-memorare tabla inmultirii!!!
-dispensarea in forma scrisa sau citita a limbilor straine
-programarea timpului mai lung a testelor scrise si tinerea in evidenta si pentru temele de 

casa(se dadeau jumatate)
-organizarea din timp a evaluarii prin ascultare,anuntand din timp ca va fi ascultat(si daca 

era ascultat la istorie de ex,se scria in registru si la alte materii nu aveau dreptul sa il asculte 

in aceeasi zi)

-EVALUAREA PRIN NOTE A TESTELOR SCRISE SI ORALE ,TINAND CONT DOAR 

DE CONTINUT SI NU DE FORMA !!! (nu se tinea cont de greselile 

ortografice,gramaticale sau caligrafice)


Bineinteles ca,acestea pot fi interpretate ca ajutor,dar nu 

este asa. Este doar dreptul de a putea achizitiona in timp si 

mod EGAL cu ceilalti colegi,informatiile.Scrisul cu 

cumputerul de exemplu il ajuta sa nu piarda timp in a se 

gandi cum se face liera,interpretarea cuvantului in imagini 

etc si foarte important,posibilitatea de a reciti(studia) cele 

scrise !!
La matematica de ex . Acesti copii folosesc degetelele tot timpul si ajung sa dea 

rezultatul corect dar,cand termina cu succes un exercitiu,ceilalti elevi au 

terminat 2 sau 3....Deci,ca sa fiu inteleasa:
Copilul foloseste instrumentele compensative si dispensative,DAR,in paralel 

FOARTE IMPORTANT,merge la logoped unde, cu acesta,va exercita scrisul de 

mana,cititul,calculele matematice si strategii PERSONALIZATE! Le repeta si 

acasa! Foarte multe jocuri digitale pentru stimularea grafemo-fonema.Jocuri 

matematice...etc

Vreau sa zic ca, pana nu am ajuns la manuale audio, eu ma inregistrasem 

citind manualele,facusem fisiere ptr.fiecare pagina cu titlu etc,si Riccardo invata 

asa...





Foarte importanta colaborarea cu invatatoarele si profesorii, pentru ca trebuie 

sa stiti ca,in Italia au o diriginta/coordinatrice si profesorul de italiana de 

exemplu preda inca o materie,sa zicem istorie,iar cel de matematica mai preda 

inca o materie deja din clasa intai!!!! (merg pe teoria ca nu exista persoana sau 

,dascal care sa fie suficient de bun la toate materiile ;) si ca atare nu exista 

elevi buni la toate materiile …) Profesorii sunt profesori si nu sunt ingropati in 

hartii ca la noi, asta le da posibilitatea de a-si focusa atentia pe copii si fac 

cursuri de formare si reformare foarte frecvent mai ales pe tema tulburarilor 

specifice de invatare.

                   Bine,deci sa ne intoarcem la Riky :)

Am obtinut deci certificatul dar din motive familiare a 

trebuit sa ne intoarcem in Romania si bineinteles ca am 

aflat CUM este aici legea (adica ,ca nu exista) pentru copiii 

cu TSI si ca lipseste complet si INFORMATIA CORECTA SI 

ca nu exista nici METODOLOGIA SPECIFICA PENTRU 

ASEMENEA TULBURARI ( in legea educatiei no.1)
Dar trebuia sa ma intorc in tara neaparat...
Ajunsi acasa, am luat legatura cu dna Angela Ioan-presedintele Asociatiei pt 

Copii Dislexici din Bucuresti si cu dna Eva Bartok- Presedintele Asociatiei 

Romane pentru copii Dislexici din . Tg Mures , care mi-au fost de mare ajutor si 

cu care si in ziua de azi colaborez foarte strans(adica zilnic :) )Practic,le iubesc :)
Ei bine,Riccardo nu vorbea deloc limba romana,(ne concentrasem sa stim bine 

italiana..)si va puteti imagina starea de spirit si nu numai..
Dar, Dumnezeu e mare! L-am inscris pe Riccardo la Scoala gimnaziala Avram 

Iancu din Oradea unde,vorbind cu doamna directoare Gheorghina Barladeanu si 

explicandu-i situatia copilului, mi-a spus: ' Va pun in legatura cu dna 

invatatoare 

Claudia Bei cu care sigurat veti gasi metodele adecvate iar eu,va stau la 

dispozitie si va sprijin daca este necesar'!


Asa am cunoscut-o pe dna invatatoare Claudia 

Bei,un inger! Nu stiuse si nu mai auzise despre 

dislexie si altele..imi amintesc ochii mari pe care i-a 

facut vazand caietele lui Riccardo si ascultand cu 

interes si rabdare toate povestirile mele....

Cazusem de acord ca megem dupa metoda italiana.Vreau sa zic ca Riccardo a fost primit in prima zi 

de scoala intr-un mod cu totul exceptional!!! Copiii erau informati despre situatia lui Riccardo si li s-

cerut colaborarea. Nu a existat deloc discriminare ba dimpotriva! Copiii comunicau prin toate 

metodele cu Riccardo,semne ,desene etc.Doamna invatatoare explica si ea folosind mereu gesturi si 

desene cu privirea des atintita asupra lui Riky (info primite chiar de la Riky) si mereu zimbitoare! 

Riky,initial nu scria,participa doar pentru a invata limba (uitasem sa zic ca il inscrisesem tot in clasa 

treia din motivul acesta). Dar, mare mi-a fost surpriza cand, din prima zi ,el a inceput sa scrie la 

matematica ,spunand: matematica e aceeasi in toate limbile :) ( o facuse de dragul doamnei si al 

copiilor)

Vreau sa spun ca Riccardo a prins drag de scoala si de copii si doamna invatatoare. Abia astepta sa 

mearga la scoala. Acasa ,asa cum facusem toata vacanta de vara,exersam exact ca in Italia 

scrisul,cititul etc. Doamna stia fiecare pas pe care il faceam si toate metodele ,vorbeam cu dansa si 

de acasa ,era mereu interesata si dispusa sa ne ajute (cu toate ca si ea are 2 copii ,unul de 5 ani si 

celalalt de varsta lui Riky, ne mai vorbind ca la scoala o gaseam mereu ingropata in acte si hartii).

Eram de acord ca temele sa le facem ''cum putem si 

cat putem''. De ascultat , il asculta mereu cand Riky 

ridica mana si era evaluat dupa continut si nu dupa 

forma,iar copiii aplaudau si se bucurau vizibil pentru 

fiecare reusita a lui Riky!Erau mereu cu ochii pe el 

dar nu cu ochi critici sau discriminatorii ci cu acel 

ceva in priviri ,care da curaj (zice Riky) ♥ Era mereu inconjurat de iubire 

,dragoste si intelegere. Incurajat sa-si depaseasca limitele care de data asta 

erau impuse nu doar de TSI …
Cand ma opream la scoala sa mai vorbesc cu doamna,cand ma vedea, i se 

umpleau ochii cu lacrimi: '' Ioana, invat atat de mult de la Riccardo! De la copiii 

din clasa! Riccardo pentru noi este o lectie de viata!'' Eu ii spuneam ca da,are 

dreptate dar ca si noi am inteles ca,cu intelegere,acceptare,dragoste si 

implicare ,cu DESTANDARDIZAREA ,se obtine ceea ce cu totii doresc dar nu stiu 

cum sa obtina: sanse egale pentru toti copiii! Acceptarea ca suntem toti diferiti 

unul de altul si ca nu conteaza CUM ajungi la rezultate si progres ci FAPTUL CA 

AJUNGI!


In paralel, duceam o lupta imensa 

alaturi de doamnele Angela si Eva la 

care s-a alaturat si Asociatia Arad 

pentru Copii Dislexici , Asociatia 

Prodislex din Sf gheorghe , si o 

multime de parinti, logopezi, 

psihologi, profesori si invatatori din 

toate partile tarii, pentru a informa 

cat mai mult si corect asupra Tulburarilor Specifice e Invatare, prin traduceri 

din legislatia italiana, americana, franceza, din materiale stiintifice elaborate de 

neuropsihologi sau profesori universitari de la marile universitati italiene care 

tin cursuri de formare in domeniul dislexiei, si celorlator tulburari specifice de 

invatare, video-uri si multe exemple. 


Am creat acest blog al asociatiilor http://dislexietecunosc.blogspot.ro/ din care se  ajunge la 


canalele noastre , facebook,yotube ,situri.





Azi, legea pentru care am luptat enorm ,noi asociatiile, exista!


 Este legea 6/2016,completare le legea 1/2011 si tin  sa specific

 de ce este nevoie de aceasta lege si la ce categorii de copii se

 refera!


Deci:

Aceasta lege este destinata STRICT /SPECIFIC acelei categorii de

 copii,care :

-au un IQ normal sau superior(de la 70 in sus)

-unde se exclude orice deficienta si sindrom neurologic

dar care ,in ciuda excluderii acestor deficiente, prezinta dificultati 

in insusirea si automatizarea scrisului,cititului si calculelor,dar care cu 

metode alternative de invatare si prin mijloace compensatotorii si 

dispensative , obtin achizitionarea informatiilor cantitativ si calitativ in 

egala masura cu toti elevii!
Acesti copii/elevi, cu toate ca pareau sa fie inclusi in legea no. 1 sub o 

umbrela generala, de dificultati sau tulburari de invatare la modul 

general, nu beneficiau de nici un fel de sprijin sau ajutor! Practic, din 

punct de vedere al CJRAE sau scolii , nu existau! Nici nu erau luati in 

evidenta! Decat cel mult cu un certificat identic cu al celor cu orice alta 

problema, de exemplu retard cognitiv. Eventual,unii,obtineau astfel un 

profesor de sprijin, venit din scoala speciala si evident fara formare in 

doemniul tulburarilro specifice de invatare!!

Diferenta intre: TULBURARI DE INVATARE si TULBURARI SPECIFICE DE 

INVATARE ( TSI) este aceasta:

Primele ,se refera la acele tulburari de invatare care deriva din anumite 

deficiente, dizabilitati,in urma unor acidentari ,boli etc deci,sunt 

tulburari de invatare derivate(as zice)

Al doilea grup in schimb,este SPECIFIC deoarece se refera doar la 

categoria mai sus explicata...

Marii specialisti in TSI precum Gianluca Lo Presti,Giacomo Stella,(cv pe 

care il gasiti la noi pe blog si pe canalele y.t avem video cu subtitrari 

,unde gasiti explicatia si confirmarea a ceea ce am scris mai sus) care 

ne sustin si care sunt dispusi sa tina conferinte si formari in Romania, 

spun astfel: TSI sunt o categorie distincta de tulburari! Dislexic ESTI si 

nu suferi de dislexie.Dislexia este ceva ce esti si nu ceva ce ai!





Azi,Riccardo vorbeste bine limba romana, scrie si citeste (ba chiar scrie si cu 

litere de mana - in Italia niciun elev nu este obligat sa scrie intr-un anume 

fel,fiecare scrie cum ii este mai 

usor.La matematica a inteles 

formulele de ex. la rezolvarea 

exercitiilor cu paranteze rotunde si 

patrate si le pune in aplicare foarte 

bine , dar la calcullele de tipul 

impartitrii sau inmultirii, daca nu 

foloseste tabelul pitagoric (cu 

tabla inmultirii) se opreste sau greseste...Rezolva probleme si cu 2 modalitati 

folosind metoda sa proprie de interpretare (inlocuind cuvinte cu simbolul 

acestora ,ex. Cate mingi au ramas ,el deseneaza rapid o minge si pune semnul 

intrebarii + ramas ). Ii place f.mult! Merge la tabla din propria vointa si a 

obtinut un progres imens! Doamna invatatoare a avut si are un rol fundamental 

in reusita si succesul lui Riccardo!

Pasiunile lui sunt desenul,pictura si dansul. La jocurile pe calculator este AS. 

Joaca jocuri in care construieste si trebuie calculata de ex. Distanta intre un 

geam si altul si inaltimea...pozitionarea usilor etc ..Le face cu o rapiditate 

inexplicabila!!!

Despre dislexia mea adulta :)
foarte pe scurt... Am aflat tarziu ca sunt dislexica. Scriam si eu ca in oglinda si 

cand citeam ,pe cand ajungeam in josul paginii,uitam ce citesem mai sus :) 

Oboseam citind.

Mama spunea ca nu-mi place sa citesc.Problema adevarata e ca nu imi placea activitatea 

asta Nu imi dadea nimic, doar dureri de cap si oboseala,in schimb, adoram ca cineva sa imi 

citeasca..asa imi ramaneau informatiile si imi puteam imagina usor totul...La mate, 

invatasem tabla inmultirii doar prin clasa a 7-ea dar nu bine...nu intampinam dificultati in 

rezolvarea testelor daca (imi scriam pe pereti formulele :))) Cu formulele in fata 

reuseam.Iar cand aveam de facut de ex. 7X9 ,faceam asa: cu creionul pe banca scriam:
9+9=18+
9+9=18
36+
9+9=18
54+
9
63 :)
Mesajul meu catre parinti si cadre didactice este unul singur!
Daca ati ajuns la acest mesaj,inseamna ca ati citit si articolul de mai sus(adica sper ;) )
Peentru obtierea acestui rezultat si in Romania, adica legea si in curand metodologia, s-

a luptat intens zi si noapte! Eforturile,sacrificiile,noptile nedormite si lupta cu ignoranta au 

fost foarte mari si inca sunt! Dar,cu implicarea voastra, parinti,specialisti si cadre 

didactice,totul va avea valoare. Acesti copii sunt o responsabilitate comuna! Toti pot avea 

reusite si succese scolare! Daca dai elevului intrumentele de care ARE nevoie ( daltonistului 

ii scrii pe creioane cu litere ,culorile si va reusi. Copilului de alta nationalitate ii pui la 

dispozitie un dictionar...Miopului ii dai ochelari si asa mai departe, unui elev TSI ii dai 

intrumentele de care vorbeam mai sus ,sigur va reusi! Scopul nu e oare acela,de a educa?! 

De ce aceasta educatie trebuie sa aiba O SINGURA FORMA?!
Va asigur ca elevii TSI pot invata dupa acest model si garantez rezultate bune cu in plus mai 

putin stres si oboseala,ba chiar timp si pentru a.-si desfasura activitatile de sport,pasiunile 

(care de fapt sunt cele mai importante;pasiunile noastre sunt cele care ne reprezinta! 

Suntem NOI! Sportul de asemenea este f important atat la nivel fizic cat si psihic.).
Sper ca acest articol sa fie citit de un numar mare de persoane dar in special de persoanele 

interesate si totodata sa fie o incurajare pentru toti!

Ioana si Riccardo Pal :)




9 comentarii:

  1. Superb rezultat ! As avea o intrebare. In cazul unui copil cu autism infantil , cu un IQ 84 , care prezinta dificultati in pronuntie, scriere si calculare , poate beneficia in scoala de masa unde merge, de un acele instrumente pentru ai fi mai usor? Ma refer aici la laptop, calculator scaner?
    Va felicit pentru ceea ce ati reusit sa faceti ! Mult succes! O sa iau si eu legea sa vad ce trebuie facut.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cine si cum i-a facut evaluarea? cum s-a obtinut de la un copil autist IQ-ul?
      Calculatorul nu are legatura cu evaluarea IQ-ul-ui (doar in cazurile foarte severe).
      Dati-l copilului si invatati-l sa il foloseasca. Veti avea probabil mari surprize (din cele placute)

      Ștergere
    2. Buna seara! :)
      Multumim pentru aprecieri :)
      In momentul de fata ,in Romania nici copiii TSI nu folosesc aceste instrumente in scoli deoarece ,legii 6/2016 ii lipseste metodologia. Grupul de lucru lucreaza la intocmirea acesteia si speram sa fie publicata cat mai repede.
      Cu drag,
      Ioana.

      Ștergere
  2. Buna seara
    Sunt tatal a doua fete gemene de 10 ani si 9 luni si sunt in clasa a IV-a in Timisoara
    Una dintre ele invata bine insa cealalta intampina dificultati de genul celor regasite in articol.
    Am fost la psihiatru si ne-a diagnosticat cu hiperchinetism si am urmat un tratament de aproape 2 ani dupa care am fost la un alt specialist care n-ea spus sanu mai urmam acel tratament pt ca are si efecte adverse. Asta s-a intamplat cu specialistii. La scoala a fost la fel ca si cu specialistii, adica invatatoarea ne-a spus ca stiie despre ce este vorba si ca o s-o ajute insa nu a fost asa, incuraja colegii sa ia in ras un rezultat slab al unui copil asta fiind metoda ei de a stimula copiii sa invete, ajungand sa fie in pragul repetentiei in semestrul 1.
    Am fost nevoiit sa le mut la o alta scoala unde am intalnit o invatatoare care stie sa lucreze cu astfel de copii. Va rog sa-mi spuneti daca sunt astfel de asociatii si in Timisoara. Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna seara!La Timisoara (inca) nu s-a infiintat o astfel de asociatie,dar va putem pune in legatura cu un logoped foarte bun din Timisoara.Va trimitem datele pe e-mail si va invitam pe grupul facebook Timisoara pentru Dislexici,unde doamna LAaura,initiatoarea grupului,doreste sa infiinteze o asociatie .
      Ramanem in contact :)
      O imbratisare fetelor si felicitari taticului prezent!!
      Cu drag,
      Ioana.

      Ștergere
  3. Sunt invățătoare și imi prinde tare bine citirea acestui articol.
    Felicitări mamei neobosite care n-a lăsat in voia sorții evoluția fiului ei și invățătoarei deschise la minte.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim frumos! Va rugam sa ne sustineti in continuare ,sa ne urmariti ,pentru a ajuta cat mai multi,copii si sa obtina aceste rezultate ! :)

      Ștergere
  4. Felicitari pentru ceea ce faci! Esti un om deosebit, un suflet splendid! De un singur lucru imi pare rau- ca nu te-am cunoscut mai din vreme! Mereu impreuna! Suflet frumos, familie frumoasa! Doamne ajuta!

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna ziua,
    Sunt mama unui baiat de 11 ani dislexic. Pana in clasa a IV a a avut profesor de sprijin. Evaluarea a fost data cf procedurilor pentru dislexici.este la scoala 164 bucuresti.As vrea sa fac cu un profesor sau cu cineva
    specializat sedinte pentru ai scoate din cap frica de a citi. Ma gasiti pe simonadumitru1977@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere