DISLEXIA-DISCALCULIA-DISGRAFIA-DISORTOGRAFIA=NEURODIVERSITATE

joi, 12 noiembrie 2015

GIACOMO CUTRERA-DESPRE DISLEXIA MEA -1/100

                   


Partea cea mai dificila este intotdeauna fraza cu care incepi,deoarece in functie de aceasta,persoanele isi fac o idee despre cum va decurge restul discursului.Eu de obicei incep cu “Ceau” si nu dau gres niciodata.
Ma numesc Giacomo Cutrera,sunt un tanar dislexic si azi am sa va descriu povestea mea.
Inainte de toate doresc sa precizez ca ceea ce am sa povestesc este doar despre dislexia “mea”,pentru ca fiecare tanar dislexic este diferit de celalalt.
Aceasta este situatia mea:
Eu sunt in principal Dislexic(cercul rosu) deci,depun un efort bestial cand citesc,apoi sunt putin si in fasa albastra,cea a Discalculiei(in clasele primare I-IV,tabla inmultiri si mai ales 7x8 ,pentru mine a fost un cosmar).In final sunt si un pic Disgrafic,il scriu pe “a” si pe “o” de mana,practic la fel.In cele din urma sunt si Disortografic putin,deoarece imi este dificil cu literele duble (in Italia de exemplu minge=palla,dublu “l”),foarte greu si cu accentele “à” “è” ,daca se pune accent sau daca nu(in cazul limbi romane sunt diacriticele Ă Â Ş Ţ)(un mister pentru mine)
                                                                                GIACOMO CUTRERA  - DESPRE DISLEXIA MEA
                                                                                                                  vicepresedinte AID-Italia
   




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu