(observatii
sustinute si de catre Dr.Gianluca LO PRESTI ,Psiholog Clinician
expert in PsihopatologiaInvatarii
si diagnosticarii TSI,coautor al manualului de diagnosticare TSI in
Italia)
Stimata D.na inspector general Nicoleta Neagu,
Asociatia Oradea pentru Copii Dislexici
(AOCD),isi exprima satisfactia fata de metodologia pentru applicare
L.6/2016 de voi publicata pe site-ul edu.ro ,aducand totusi in
atentia Dvs. observatii importante legate de aceasta.
Mentionez ca,am analizat cu foarte
mare atentie toate aspectele metodologiei ,atat ca forma (unde
consideram ca o revizuire este absolut necesara ..) cat si
contextuala si in functie de asta aducem mai jos observatiile
noastre. Asupra acestor obsevatii,am cerut un punct de vedere al
D.lui Dr.Gianluca Lo Presti-psiholog clinician expert in
diagnosticarea TSI (,coautor al manualului de diagnosticare TSI in
Italia,text folosit in toate cursurile universitare si
postuniversitare pe tema Tulburarilor Specifice de Invatare,dar si un
bun prieten al Romaniei,disponibil sa impartaseasca cu noi
experienta sa,cum de altfel a demonstrat ,acceptand invitatia noastra
de a participa la Congresul International pentru adaptarea copiilor
cu TSI in invatamantul de masa ,organizat la Bucuresti de catre FSLI
& asociatiile pentru copii dislexici din tara ,care s-a
desfasurat in luna Mai ,zilele 9-10-11 al acestui an,2016) , raspuns
care nu a intarziat sa ajunga.
Am tradus in limba romana raspunsul (via
e-mail) .
Precizez ca ,Dr.Lo PRESTI este
oricand disponibil si deschis la dialog si colaborare cu Romania!
Raspuns Dr.Gianluca Lo
presti
Psiholog
clinician expert in Psihopatologia Invatarii si diagnostucarii TSI si
coautor
al manualului de diagnosticare TSI in Italia
“Buna ziua,
Ioana,ma bucura mult o astfel de veste si daca ministerul va tine
cont de observatiile de voi aduse,metodologia este excelenta.
Impartasesc toate
punctele indicate de tine si da,sunt in totalitate de acord cu
voi!!!”
Cu respect,
Ioana Pal - presedinte Asociatia Oradea pentru
Copislexici.
- Observatii-AOCD
- Titlul metodologiei precum metodologia in sine se adreseaza ELEVILOR si cerem corectarea prin introducete termenului PERSOANE (elevi ,studenti,adulti) precum prevede L.6/2016
- Definitia Tulburari Specifice de Invatare cuprinde si DIZORTOGRAFIA ,deci cerem forma completa care este TSI= dislexia,disgrafia,disortografia si discalculia.
- PEP –ul sa fie intocmit la scoala de catre cadrul didactic dupa ce s-a consultat inainte cu specialistul care a diagnosticat PERSOANA cu TSI si parinte.PEP-ul trebuie sa contina atat metodele dispensative si instrumentele compensatori cat si planul educational PERSONALIZAT al persoanei TSI.
- Legea 6/2016 se adreseaza persoanelor TSI inscrise in scolile de masa ,motiv pentru care metodologia trebuie sa se refere exclusiv la acestia,iar orientarea catre scolile speciale sa fie eliminata!
- Cerem ca metodologia sa specifice clar ca ,pe tot parcursul examenelor de evaluare nationala (clasele a II a,a IV a,a IV a si a VIII ) sau bacalaureat ,persoanele(elevi,studenti,adulti) TSI ,in baza diagnosticului TSI (adeverinta care atesta TSI) au dreptul si beneficiaza de masurile dispensative si instrumente compensatorii ,dar si de 30-50% de timp in plus la teste,evaluari ,examene,etc.
- Metodologia publicata pe site-l edu.ro nu face referire la legea 6/2016,Cerem deci ca metodologia sa inceapa cu asta.
- Speram ca acest document sa fie semnat tinand cont si de observatiile pe care speram le veti gasi pertinente si sa intre in vigoare cat mai repede.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu